Dienstag, April 07, 2009

Survey about Eyewitness-Talk with Hugo Höllenreiner

Survey about the Eyewitness talk - mp3









Am 06. April 2009 besuchte uns der Zeitzeuge Hugo Höllenreiner in Oldau.

Wir waren ihm sehr dankbar dafür, dass er bereit war, uns seine Lebens- und Leidensgeschichte zu erzählen, die uns sehr bewegt hat.

Nun ist es auch unsere Aufgabe, die Geschichte weiterzugeben und gegen das Vergessen anzukämpfen.

Wir aus der Dokumentationsgruppe haben nun bei einigen Teilnehmern um Rückmeldungen gebeten.






On the 6th of April the Eyewitness Hugo Höllenreiner visited us in Oldau.

We were very greatful to him of telling us his Story, which touched our hearts.

Now it's our task to share his story with other people and to fight against the fact that those stories might be forgotten.

We from the Documentary-Group now asked some participants for a feedback.

text by Vivian and Greta

photos by Photo AG IWC 09